Friday, May 5, 2023

9 Pesanan Untuk Wanita

💖💖💖

1- Kurangkan meminta-minta pertolongan dari orang ya. Kerana di tangan orang yang salah, hutang budi mu akan diungkit-ungkit selalu.

2- Lelahnya menanti jodoh tidaklah berat berbanding dengan lelahnya menikah dengan orang yang salah. Maka banyakkanlah bersabar. Pasti jodoh mu akan tiba pada waktu yang tepat. Berdoa dan berikhtiar, kemudian berserah kepada Allah.

3- Pada akhirnya takdir Allah itu adalah yang terbaik. Walau terkadang perlu airmata untuk menerimanya.

4- Kadang kita merasakan kita sendirian. Padahal dalam sepi pun Tuhan tetap ada bersama kita. Dan sering menjaga kita.

5- Sebagai wanita, kamu tidak perlu mengajar lelaki untuk menghargai mu. Tidak perlu susah payah meminta mereka untuk membuktikan atau menunjukkan perasaan mereka terhadap mu. Tidak perlu meminta mereka agar sering mengirimkan mesej. Tidak perlu minta berikan perhatian. Apalagi mengemis agar diberikan barangan mahupun bunga dan bertanya bilakah kamu boleh menemui mereka. Jika seorang lelaki itu benar-benar menyayangi mu, mereka tahu apa yang perlu dilakukan untuk menghormati, menjaga dan menghargai hati mu. Wanita harus tahu ini ya.

6- Kita punya Allah untuk segala perasaan yang tidak dapat diluahkan dengan kata-kata. (Ulang baca).

7- Cantik itu ujian. Kurang cantik juga adalah ujian. Namun apa yang Allah ciptakan itu tidak sia-sia. Jangan hanyut dalam pujian, dan jangan lemah dalam hinaan.

8- Selalu genggam kata-kata ini dalam hati… Allah tidak akan menyegerakan sesuatu, kecuali ianya baik buat kita. Dan tidak akan melambatkan-lambatkan sesuatu, kecuali itu yang terbaik buat kita.

9- Mulai sekarang, perbaiki hidup mu. Upgrade diri dan jadilah versi terbaik mu. Fahami bahawa manusia datang dan pergi. Jangan overthinking. Percaya takdir Allah. Tinggalkan segala perkara yang membuat mu sedih. Tentukan jalan bahagia mu sendiri…

👉 Tulisan asal oleh Puan Dzuriasikim Dzulkefli 👈




No comments:

Post a Comment