Thursday, July 13, 2023

Perbezaan Vivix Dan ResV

Assalam & Hai bestie,
 
Entri kali ini masih berkongsi topik tentang Polifenol. Sebenarnya, dekat Shaklee ada DUA supplement Polifenol iaitu Vivix dan Res-V. Kalau Vivix dah premium, Res-V pula super premium. Dilancarkan pada March 2020, jom saya kongsikan apa perbezaan antara Vivix dan Res-V.
 

SEPULUH PERBEZAAN VIVIX & RES-V SHAKLEE
 
1) BENTUK FIZIKAL
Vivix : Cecair bewarna merah gelap (maroon). Boleh terus diminum.
Res-V : Kapsul gel lembut, jadi ia lebih travel friendly, tiada risiko tumpah.
  
2) PACKAGING
Vivix : 150ml setiap botol
Res-V : 60 kapsul setiap botol  
 
3) CARA PENYIMPANAN
Vivix : Simpan dalam peti sejuk selepas dibuka untuk mengekalkan kesegarannya.
Res-V : Tidak perlu simpan dalam peti sejuk.
              
4) FORMULA
Vivix : Diformulasi dari 4 jenis tumbuhan
Res-V : Formulasi asas seperti Vivix, dengan tambahan 5 jenis tumbuhan termasuk makanan sunnah (buah delima).
 
5) JENIS POLIFENOL
Vivix : Kaya dengan polifenol semulajadi dari 4 jenis tumbuhan (Muscadine Grape, Japanese Knotweed, Purple Carrot, European Elderberry)

Res-V : Gabungan lebih spektrum Polifenol semulajadi dari 7 jenis tumbuhan (Muscadine Grape, Japanese Knotweed, Purple Carrot + Chebulic Myrobalan, Pomegranate, Blackcurrant, Grape Pomace & red Grapes)
              
6) KUASA ANTIOKSIDAN / POLIFENOL
Vivix : Menghalang pembentukan AGE protein punca penyakit akibat penuaan, 10X lebih berkuasa berbanding Resveratrol tunggal.
  
Res-V : 30% lebih berkuasa dari Vivix dalam merencatkan pembentukan AGE protein punca penyakit akibat penuaan. Mestilah lebih power sebab formulanya pun ada extra superfruit.

7) CARA PERLINDUNGAN
Vivix : Bertindak MELINDUNGI sel sepanjang waktu aktif
Res-V : Bertindak MEMPERBAIKI sel sepanjang waktu tidur
  
8) CARA PENGAMBILAN
Vivix : Makan pada waktu pagi selepas sarapan
Res-V : Makan pada waktu malam sebelum tidur
               
9) KATEGORI SUPPLEMENT
Vivix : Didaftarkan dalam kategori makanan
Res-V : Didaftarkan dalam kategori ubat tradisional
  
10) HARGA SEBOTOL
Vivix : RM498.75 (runcit), RM399 (ahli)
Res-V : RM535 (runcit), RM428 (ahli)
 
 


KEUNIKAN LAIN RES-V
  • Disokong oleh 6 paten - Shaklee menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan segala kebaikan polifenol dalam ResV supaya anda boleh menikmati kandungan nutrisi dan manfaatnya secara sepenuhnya.
  • Disahkan halal oleh Islamic Services of America (ISA) yang diiktiraf oleh JAKIM.



RES-V UNTUK SIAPA?
 
1. PERLUKAN PEMULIHAN PANTAS
Bagi yang sedang menjalani proses pemulihan selepas pembedahan, demam denggi atau Covid-19, Polifenol mempunyai ciri antikeradangan yang kuat bagi membantu mengurangkan keradangan dan meredakan kesakitan untuk pemulihan yang pantas.
 
 
2. MENGALAMI BANYAK TEKANAN
Tekanan yang berlarutan akan menjejaskan kesihatan dan sistem imun. Polifenol membantu mengurangkan keradangan dan tekanan oksidatif supaya tubuh badan anda boleh berfungsi secara optimum untuk melindungi kesihatan anda.
 
 
3. MUDAH JATUH SAKIT (selsema, batuk, demam)
Polifenol membantu menyokong sistem imun anda melawan jangkitan secara lebih cekap supaya anda tidak mudah jatuh sakit dan menjadi lebih produktif di tempat kerja.
 
 
4. PELAJAR YANG BERTUNGKUS LUMUS UNTUK PEPERIKSAAN
Adakah anda seorang pelajar kolej atau universiti yang sibuk dengan tugasan dan pelajaran? Polifenol membantu meningkatkan aliran darah dan oksigen ke otak untuk meningkatkan daya ingatan, menajamkan perhatian dan
memberikan keupayaan mengingat yang lebih baik supaya anda lebih fokus di dalam kelas.
 
 
5. SIFAT PELUPA ATAU DEMENTIA
Otak kita mengecut seiring dengan peningkatan usia yang akan menjejaskan ingatan dan kesihatan kognitif. Polifenol mampu mengubahsuai aliran darah ke otak untuk melambatkan proses penuaan otak dan mengekalkan keremajaan otak.
 
 
6. SUKAR TIDUR MALAM
Mengalami masalah untuk tidur? Polifenol mempengaruhi isyarat dan komunikasi sel untuk menghasilkan melatonin, iaitu “hormon tidur” yang membantu anda tidur dengan lebih baik.
 
 
7. KELIHATAN TUA DARI USIA SEBENAR
Polifenol membantu memperlahankan penguraian kolagen dan elastin untuk mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit agar kulit kelihatan lebih muda.
 
 
8. LESU SEPANJANG MASA
Polifenol mempercepatkan penghasilan mitokondria iaitu penjana utama tenaga di dalam sel-sel tubuh badan supaya kita lebih bertenaga melakukan aktiviti harian.
  

Personally saya baru jer mula consume Res-V sebab ada promosi twinpack ResVivix. Beza Vivix dan Res-V dari segi feeling masa makan supplement tu, saya prefer Vivix sebab dapat feel cecair yang rasanya masam, kelat-kelat sikit tapi sedap lalu kat tekak sejuk-sejuk. Kalau Res-V, pop masuk mulut dan telan. Haaa gitu jer settle.
 
By the way, promo Vivix dan Res-V masih berlangsung. Jom dapatkan set kombo supplement Polifenol terbaik ini dengan harga diskaun antara 5% hingga 10%. Untuk pemegang kad kredit Maybank pula, boleh apply 6 bulan instalment dengan pembelian set kombo ini.




💖💖💖
Sebarang pertanyaan berkenaan produk atau 
bisnes Shaklee, boleh terus hubungi saya di sini.
 
PENAFIAN:
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di dalam Blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

#NextLevelBlogging
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023


No comments:

Post a Comment