Thursday, April 20, 2023

Bisnes Online Terbaik: Insentif Shaklee Bantu Jana Aset Tunai

Apa khabar bestie! Diam tak diam, kita dah sampai di penghujung Ramadhan. Cik Faz percaya masing-masing sibuk dengan persiapan menyambut lebaran. Maklum jer lah, tahun 2020 raya terkurung. Tahun 2021 raya sorok-sorok. Tahun 2022 raya mengejut. So tahun 2023 ni nampak semua excited all out dengan persiapan nak sambut Raya macam dulu-dulu sebelum pandemik.
 
Persiapan raya saya sederhana jer. Baju raya pun saya tak beli. Bukan tak excited nak raya, tapi buat masa sekarang ni saya ada priority lain. Baju kurung yang ada pun kadang pakainya setahun sekali, so saya tak rasa perlu untuk beli baju lagi. Oh mungkin juga faktor usia, nafsu shopping baju tu dah semakin pudar. Hahaa
 
Ape pun, geng bisnes Shaklee memang happy lah raya kali ni. Mana tidaknya, baru jer dapat duit raya awal, lepas tu Shaklee Malaysia umumkan pula insentif tambahan sebanyak RM600. Wow!!
 
Ok sebenarnya Insentif Shaklee ni extra bonus untuk boost semangat geng bisnes Shaklee, yang mana RM600 ni akan dihadiahkan kepada mana-mana ahli (pengedar) yang berjaya naik rank Supervisor di bulan April/May/June 2023 dan maintain 3 bulan berturut-turut di appointed rank tersebut.
 
Berapa income bisnes shaklee bila naik rank Supervisor? Secara purata, boleh dapat side income sekitar RM1,500. Jadual kat bawah ni adalah purata pendapatan sebulan yang boleh dicapai bagi setiap rank dalam bisnes Shaklee.
 
 
Imagine on top of bonus RM1,500 tu, dapat lagi extra RM600 duit insentif. Yahuuu!
 
Nak buat apa dengan duit extra RM600 insentif Shaklee tu?
 
Ahaa… part gemokkan duit ni terpaling Cik Faz suka nak cerita. Saya kan 'kakak finance', Hehee. Ada 2 cara untuk tukarkan Insentif Shaklee kepada aset tunai.


1) BEKUKAN DUIT TUNAI KEPADA EMAS
Ada beberapa option emas yang boleh dibeli dengan RM600 ini. Kalau minat pakai perhiasan, boleh beli cincin sekitar berat 2 gram. Ya betul sekarang ni emas tengah mahal. Harga jual emas 916 kedai persatuan (Habib/Tomei/Poh Kong) sekarang ni RM315 /gram belum termasuk upah.

So kalau nak beli cincin yang padu dengan RM600 ni, saya cadangkan beli emas preloved. Kebanyakan kedai sekarang ni jual emas 916 preloved RM270 /gram (nett). Kat sini dah jimat harga emas per gram, jimat juga part upah. Walaupun ia preloved, tapi condition masih macam baru dan jackpot kalau dapat cincin preloved 916 import Italy.
  
Option kedua, beli gold wafer coin special edition Tekat Habib. Actually ini wishlist saya, hehee. Satu set wafer coin tekat ada 5 keping dan harganya RM590. Berat setiap keping coin emas 999 ni 0.2 gram, jadi satu set jumlah beratnya 1 gram.

Kalau untuk investment, wafer coin macam ni sebenarnya tak berapa sesuai sebab upahnya mahal. Anyhow, design klasik limited edition macam ni ada peminat tersendiri. So untuk jangka masa panjang, nilainya tetap meningkat disebabkan collector yang nak beli lebih pentingkan design berbanding harga.
  
Bila bekukan cash jadi aset emas, kita mungkin rasa macam tak berduit sangat. Tapi sebenarnya aset kita sedang hasilkan duit untuk masa depan.

wafer coin Tekat Habib, cantik kan ;)


2) MULAKAN PELABURAN TUNAI
Especially untuk bestie yang baru bekerja dan susah nak buat savings lumsum RM600 sebulan, join bisnes Shaklee secara sambilan adalah pilihan yang tepat. Dengan adanya insentif Shaklee, ia boleh dijadikan sebagai modal untuk mula menabung.

Ini contoh pelaburan unit amanah dengan modal permulaan RM600, diikuti dengan pelaburan tambahan secara tetap RM200 sebulan, selama 5 tahun dengan anggaran pulangan tahunan 8%.
  
Selepas 5 tahun, simpanan dah gemok lebih RM15 ribu!

Saya personally pilih untuk berbisnes Shaklee kerana kebebasan masa. Bukan sebab tak mahu terikat dengan masa kerja 8 pagi 5 petang, tapi sebab ada orang tua yang perlukan perhatian. Kalau kerja makan gaji, kan susah sekejap-sekejap apply cuti untuk urusan appointment klinik / hospital. Selalu cuti pun nanti efek prestasi, silap-silap tak dapat kenaikan gaji atau lebih parah diminta berhenti.
  
Antara kelebihan bisnes online Shaklee
  • Jana pendapatan tambahan
  • Jadual kerja kita tetapkan sendiri
  • Jadi bos kepada diri kita sendiri
  • Bekerja dengan orang yang kita kenali dan suka
  • Membantu orang lain
  • Potensi pendapatan seperti kerjaya level tinggi
 
Kalau nak tahu pengalaman bisnes lain yang pernah saya ceburi dan berapa modal yang lebur, baca kat sini >>> Bisnes Online Terbaik Malaysia
 
Bagi bestie yang berminat nak join bisnes Shaklee dan dapatkan insentif ini, klik jer icon WhatsApp saya untuk appointment / consultation. Sehingga bertemu lagi di posting yang lain, selamat menyambut Hari Raya!
 

💖💖💖
Sebarang pertanyaan berkenaan produk atau 
bisnes Shaklee, boleh terus hubungi saya di sini.

PENAFIAN:
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di dalam Blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.
 
#NextLevelBlogging
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023


1 comment:

  1. Terbaik peluang bisnes Shaklee dan program Insentif Shaklee nie buat kita dapat tambahan pendapatan. Jom kita rebut peluang emas daru Shaklee dan bantu ramai orang sihat dan berjaya bersama-sama

    ReplyDelete