Monday, October 10, 2022

Masalah Tidur Tanda Kurang Vitamin D

Nak citer sikit. Saya mengalami simptom ni dari bulan 7.
  • Susah tidur malam
  • Tidur sekejap, tiba tiba terjaga & tak dapat sambung tidur
  • Siang jadi letih sebab tak dapat tidur berkualiti

Bayangkan dua bulan lebih hadap masalah tidur. Kesannya jadi stress dan kurang bersemangat. Mula lah fikir, mid-life crisis ke ni?
 
Makanya saya buat medical checkup hari tu. Lagi pun, saya concern pasal Ovarian Cyst juga (sebab ada history).
 
Bila dapat screening result, rupanya Ca & Hb rendah. Partly saya suspect berpunca daripada kafein. Tapi punca sebenarnya kurang Vitamin D!
 
Disebabkan sekarang ni tak dapat nak berjemur masa pukul 9-10 pagi, makanya saya beli je supplement. Time PKP dulu sampai sun burn kulit berbelang tiap hari sunbath.
 
Hasilnya, 2 minggu makan Oste ni, settle semua masalah tidur. Manfaat 2-in-1 sebab badan perlukan Vit D untuk serap Calcium.
 
Untuk Hb rendah tu, saya makan Vitalea yg ada tambahan Iron sekali. Taknak makan Iron supplement berasingan sebab serammm dengan kesannya (YTJT) 😄.
 
To my friend yg ada masalah sama, dah makan supplement melatonin pun tak berkesan, boleh cuba Oste ni. Salah satu effort untuk kesihatan tulang juga.
 
Nak tanya-tanya dulu pun boleh, direct wasap saya di sini.

Order pun senang, online klik klik jer nanti abam Gdex hantar ke pintu rumah uols.
 
 
P/S:
Beza betul kesan kafein bila umur dah 40-an. Masa muda 20/30-an dulu rilek je minum kopi 2 kali sehari takde effect Ca & Hb pun.


OsteNutrix, bukan sekadar Vitamin untuk tulang sahaja



PENAFIAN:
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di dalam Blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.


2 comments: