Sunday, February 26, 2023

9 Keistimewaan Komuniti Bisnes Shaklee

Chup! walaupun tajuk ni kedengaran macam biasa jer, saya nak ajak bestie baca sampai habis. Don’t judge a book by its cover, gituh. Jom saya kongsikan apakah keistimewaan komuniti bisnes Shaklee yang menjadikannya unik dan berbeza daripada bisnes lain.
  

1. TAK KEDEKUT ILMU WALAUPUN BERLAINAN GROUP
Komuniti bisnes Shaklee ni sangat besar, terdiri daripada banyak jaringan kumpulan. Euphoria merupakan salah satu group terbesar diketuai oleh master Norita Idris yang sudah bertapak lebih 20 tahun. Di bawah group Euphoria pula terdapat banyak lagi sub-group. Saya dari group PAF Network yang diketuai oleh coach gula, master Puteri Yusof.
 
Terbaiknya komuniti bisnes Shaklee, kami sentiasa support each other tak kisah awak dari group mana. Contohnya masa Projek Blog Mega Shaklee - sparring partner dari group berbeza, ada yang expert blogger, ada yang baru nak belajar buat blog, ada yang dah lama lost (saya lah tu). Tapi demi kejayaan bersama, kami share info dan knowledge dengan sparring partner.
 
 
2. KERJASAMA DENGAN PROFESSIONAL & DOKTOR
Komuniti bisnes Shaklee bukan jual vitamin bagi info syok sendiri. Selain menghadiri kelas oleh Nutritionist Shaklee Malaysia, group kami juga berkolaborasi dengan doktor dan profesional (saintis) untuk mendalami ilmu nutrisi dan kesihatan.

Kualiti dan keberkesanan produk Shaklee memang diakui oleh ramai doktor di Malaysia. Saya teringat pada 2014 semasa mendapatkan rawatan kulit di klinik Dr Hasseenah, beliau mencadangkan saya untuk amalkan GLA complex Shaklee.
 
 

3. TINGKATKAN KEMAHIRAN DAN PENGETAHUAN
Leader dalam komuniti bisnes Shaklee sentiasa menyediakan support system seperti bahan marketing dan coaching untuk sama-sama naikkan bisnes. Leader bisnes kami juga terdiri dari kalangan ramai individu hebat. Institusi besar seperti Universiti pun jemput mereka sebagai speaker.
 


4. PENGISIAN ROHANI
Kemahiran dalam bisnes bukan setakat pandai menjual. Tapi self development dan spiritual juga penting. Dalam komuniti bisnes Shaklee, group leader sentiasa kongsikan info yang boleh membantu kita perbaiki diri. 
 


5. PERKONGSIAN ILMU YANG SEIMBANG
Dalam komuniti bisnes Shaklee, fokus kita tidak terhad kepada ilmu kesihatan sahaja. Aspek kehidupan yang lain pun kita boleh belajar di sini. Contohnya ilmu pengurusan kewangan.
 
 

6. UKHUWAH SILATURRAHIM YANG IKHLAS
Dalam komuniti bisnes Shaklee, semua ahli dilayan sama rata, bukan bisnes semata-mata. Ramai leader yang sudah mencapai pangkat tertinggi dalam bisnes, mereka tidak memandang rendah kepada ahli biasa yang sudah lama dan masih belum naik rank.
 
Komuniti bisnes Shaklee tak pernah kick out ahli yang tidak mencapai target. Malah leader kami sentiasa mengalu-alukan ahli yang mahu membuat comeback dengan Shaklee.
 
 
7. PELUANG SAMA RATA
Seperti bisnes lain, di Shaklee pun ada ranking dan rank paling tinggi adalah Master Coordinator. Tapi yang seronoknya, dalam komuniti bisnes Shaklee tiada diskriminasi. Takde istilah orang bawah kayakan orang atas, atau caras customer untuk cepat naik rank dan dapat komisen lebih. Semua orang layak untuk berjaya dengan cara yang halalan toyyiban.
 
 
8. INSPIRASI
Dalam komuniti bisnes Shaklee, semua yang kami kongsikan adalah cara berniaga, bukan tayang harta benda. Group leader yang menjana pendapatan 5-6 angka semuanya humble dan tak sombong.
 
 
9. GROUP LEADER YANG AMBIL BERAT DAN BERVISI BESAR
Ini ciri paling best dalam komuniti bisnes Shaklee. Leader yang mengambil berat dan sanggup keluarkan belanja puluhan ribu ringgit, demi menaikkan semangat kami semua untuk menulis dan berjaya dalam bisnes bersama-sama.
 
Sesetengah leader bisnes di luar sana cuma bermodal air liur kerahkan ahli untuk buat sale, tapi tak beri tunjuk ajar, mahupun insentif. Beza dengan komuniti bisnes Shaklee. Dalam Projek Blog Mega Shaklee 1.0 yang lepas, hadiah bernilai RM30,000 adalah tajaan peribadi master Norita. Soon, Projek Blog Mega 2.0 pula dan khabarnya master Norita nak sponsor hadiah lebih lumayan lagi. Best kan?
 
projek BMS2.0 semoga dipermudahkan
 
Hehee… takde pun sisi gelap dalam komuniti bisnes Shaklee ni. Semuanya sisi terang benderang di limpahi nuurrr cahaya Ilahi, insha Allah. Kepada anda yang mungkin sedang mencari peluang bisnes, jom sertai komuniti bisnes Shaklee bersama saya di bawah bimbingan PAF NETWORK hari ini 😊.
 
 
πŸ’–πŸ’–πŸ’–
Sebarang pertanyaan berkenaan produk atau 
bisnes Shaklee, boleh terus hubungi saya di sini.

PENAFIAN:
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di dalam Blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023


No comments:

Post a Comment